Monday, September 26, 2011

oooks mä "RUMA"? XD

Ruma. Se on sellanen sana, jota kukaan ei halua liitettävän itteensä. On sitten mielummin ylimielinen ja empatianpuutteesta kärsivä paska, ku ruma. Tai on sitte mielummin vihattu ja huoraks haukuttu, ku ruma. Mutta mitä se rumuus sitte on?

Yleisesti ottaen rumana pidetään ihmistä, joka ei vastaa sitä omaa kauneuskuvaa. Monesti ruma-leiman saa sellanenki, josta ei vaan yksinkertasesti pidä. "Vittu mä vihaan tota Nella-Justiinaa, se on niin rumaki, kato ny tota takkia!" = "En pidä Nella-Justiinasta, koska hän ei pukeudu, ole, ja käyttäydy kuten minä, vaan istuu meikkaamattomana, tukka ponnarilla yksin koulureppunsa kanssa luokanoven vieressä, koska hän on kaveriton; näin ollen koen oikeudekseni haukkua häntä rumaksi." Ruma on niinku kaikkein kovin loukkaus, sillä saa kenet tahansa keräileen itsetuntonsa rippeitä lattialta, ku on sen laukonu. Se sana saa tunteen olonsa pieneks ja harmaaks, epämuodostuneeks Quasimodoks.

Ruma on silti mun mielestä enemmän, ku se naama. Se, että on meikkaamaton, huonoihonen ja epätyylikäs (kuten kirjoittaja itse juuri nyt....:D) ei tee kestään lopullisen rumaa. Aika harva nainen on ilman meikkiä mitenkään kummonen prinsessa. Pointti on siis se, että mun mielestä missinnäkönen kaunotar voi olla saatanan ruma, jos se vaikka polttaa röökiä ollessaan 8. kuulla paksuna. Se on RUMAA. Tai jos 13-vuotias tyttö istuu lonkero kädessä sentin meikkikerroksessa jollain kivellä jäätävässä pöhnässä. Seki on rumaa. Paljon rumempaa ku epämuoikkaat vaatteet tai vääränlainen kampaus. Tai epäonnistunu meikki. No, ei nekään ihmistä varsinaisesti kaunista, mutta on rumuuslistan häntäpäässä, toisinku ruma käytös!

Mä annan pari kauneusvinkkiä näin sunnuntain kunniaks!

  • Älä seiso kadun kulmassa puolialasti kolmenkytäasteen pakkasessa sidukka kädessä ja huuda haista vittua ohikulkijoille.
  • Jos sulla on ikää vasta alle suojaikärajan, älä yritä meikata ja pukeutua niinku joku sun idoli. Siinä voi tulla vähän ylilyöntejä, ku 14-vuotias laittaa kouluun Nicki Minaj-meikit.
  • Älä polta röökiä samalla ku heiluttelet vauvaa olkapäällä, tai älä juo viinaa samalla ku ajat autoa.
  • Älä pukeudu vääränkokoisiin vaatteisiin. Kuten minä. :D

No comments:

Post a Comment