Monday, September 26, 2011

suositusmorkkikset

Mua niin vituttaa kaikki suositukset! Koko elämä menee suositusten perässä juoksemisessa ja panikoinnissa! Päivässä pitäisi syödä noin 6 kpl kuitupitoista leipää, päivässä pitäisi urheilla vähintään puolen tunnin ajan, kerran viikossa tulisi syödä kalaa... Huh huh! No mitäs tapahtuu jos en tee nii? Iik, kuoleksmä?

Mullon aina kauhee liikuntasuositusmorkkis! Just noin kolme minaa sit viiltelin mielessäni, ku en oo kahteen päivään tehny mitään, mikä viittais etäisestikään urheiluun ja hikoilemiseen. Päin vastoin, oon syöny karkkia ja nyt kirjottelemisen lomassa väännän pizzaa. Viimeisen parin viikon aikana on myös tullut pari kiloa kivasti tohon mahanseudulle. Suositusten mukaan mun pitäis vetää lenkkikamat päälle ja lähtee ulos. Mun myös pitäis vaihtaa toi mun pitsanalku salaattiin ja täysjyväsämpylään, huuhdottuna toki alas rasvattomalla maidolla. Mutku on sunnuntai. Löysäilypäivä. Ja mä en halua! Mutta suositukset... ne ei tunne sellasta termiä ku "sunnuntailöysäily".

Mä en myöskään syö kalaa, viimeks söin kalapuikon 8-vuotiaana itkien ku opettaja pakotti. Voitte arvata kuinka helvetin monta kertaa oon saanu kuulla tän saman "Hei ihan oikeesti sun pitää syödä kalaa!"-mussunmussun. MÄ VIHAAN KALAA! Se haju, ulkonäkö ja maku (muistaakseni...:D) oksettaa mua! Eli en syö! Mä syön kalanöljykapseleita, mulle se ainaki riittää, toistaseks oon vielä ihan elossa. Tai ku en juo maitoo... "Kai sä syöt edes jugurttii? Ja juustoo?" Joo syön, vielä, mutten kauaa jos toi sönkötys ja suositteleminen ei lopu!

Suositukset on niin valtavaa ihmisten kiusaamista! Että joo sää ny kuolet, jos et tee päivittäin 10 minuutin hölkkäharjoitusta ja vartin lihaskunto-osuutta ja syö seittemääsataa eri viljaa ja kolmee piste kahta millilitraa kasviöljyä jajajaja... Kai ny oma keho tietää? Kai sulle tulee mieleen, et vois niitä kalsiumnappeja alkaa veteleen, ku jalka menee kaks kertaa poikki viikon sisällä? Tai jos sulla on jano, ni kai sä älyät juoda sen verran vettä ku kroppa tarvii?

JOTEN! Mä aion irtautua nyt suosituksista ja sanoo että morjes vaan teillekki. Mun tarvi alkaa vetään jotain huikeeta morkkista siitä, että nyyh tänään otin rennosti. Että voihan viiltely, ku jäi kaks desiä päivän vesiannossuosituksesta juomatta.

1 comment:

  1. Lueskelin näitä sun uusimpia kirjotuksia, ja oli pakko tulla kommentoimaan. En olis edes uskonu että nä on sun kirjottamia, nii paljon on sävy muuttunu sun vanhoihin postauksiin verrattuna. Kyllähän sä elämästä jotain tiedät, sulla on tosi fiksuja mielipiteitä ja kaikenlisäks kirjotat hyvin! Jatka samaan malliin! :)

    ReplyDelete