Monday, September 26, 2011

pojat ei tajuu

Miehet, nuo hölmöt saunaillassa pilejään vertailevat, moottorintilavuuksista hehkuttavat, autoradasta haaveilevat pikkujässikät... Miehet, jotka eivät aina tajua miksi naisilla on valtava käsilaukku tai kymmenen paria samanlaisia (erivärisiä!) kenkiä..

Poikien päihin ei aina mene "tyttöjen jutut" (ei sen puoleen, aika vähän mä tajuan moottorin rakenteesta tai kulmapotkusta...) ja joskus niiden suista lipsahtaa mitä ihanimpia kysymyksiä ja ihmettelyjä. Esimerkiksi eräs kaverini ihmettelee toistuvasti miksi ihmeessä käytän clip oneja, ku ne ei kerran tuo huomattavaa pituutta mun tukkaan. Kun yritän selittää, että ne tuo sitä tukkaa vähän lisää ja paksuutta lettiin, silmät pyöristyy lautasen kokosiks: "miks, onhan sulla muutenkin paljon tukkaa?". NOKU...haluun...lisää?

Tai sitten pojat ei tajua, jos taksissa matkalla viihteelle alan panikoimaan unohdettuani korvakorut. "Njää, sitä kukaan huomaa pimeessä baarissa" ne sanoo. NOMITÄSI? Mä HALUAN mun korvikset. Ei se oo kyse mistään huomaamisesta!

Joskus haluan tietyn paidan ja se onkin kuivumassa pyykkitelineessä. Mä oon sellanen, että kuivaan sen vakka hiustenkuivaimella, jos tilanne sen vaatii. Tääkin ihmetyttää kakslahkeisia; enkä muka voisi laittaa jotakin toista paitaa? No en todellakaan, vai haluatteko mun väsäävän uuden vaatekriisin? Jos mun päässä on täydellinen asu, IHAN KIVA kakkosvaihtoehto ei kelpaa. Ymmärtäkää se, pliis.

Poikaystäväni myös kummastelee naisten logiikkaa. Kaikki kuulemma täytyy tehdä vaikeamman kautta ja mikään ei mene naisten pääkoppaan niin helposti (?!?) kuten pojilla. Salli mun nauraa! Mun mielestä naisten logiikka on kertakaikkisen loistava. Esimerkiksi eräs yö nukuin vaatehuoneessa, koska mun mielestä ikkunasta tuuli sisälle ja aamuaurinko häiki silmiä. En toki voinut laittaa verhoja ja tuuletusluukkua kiinni, vaan koin pimeän ja tuulettoman vaatehuoneen paremmaksi nukkumispaikaksi. Eläköön Jennin logiikka!

Monesti pojat myös ihmettelevät miksi varpaankynnet pitää lakata talvisin (no kuule vaikka siks että saa kattella suihkussa ihania helmiäisvarpukynsiään, perkele), mitä järkeä on taivuttaa ripset (tähän ei tarvi ees vastata) tai miksi pitää ostaa jotain turhaa vaan siks, että saa halvalla (no voi joskus tarvitakki!). Kuulen myös joskus kummasteluja miksi naiset käyttävät epäkäytännölisä tavaroita vain ulkonäön takia (hei oikeesti, moniko tyttö laittaa urheilukassin olalle ja jalkaan 12 sentin stilettikorot??).

Etten vain morkkaisi poikia, esitän pari kysymystä (ja paljastan vajaaälyisyyteni) teille pojat:
-Miksi te laitatte tukkaanne geeliä, lakkaa ja muotovaahtoo melkein yhtä paljon ku tytöt, vaikka teillon 10 kertaa vähemmän tukkaa?
-Miksi vieraiden ihmisten autot/moottoripyörät kiinnostaa niin paljon, että niitä pitää mennä kummastelemaan 10 sentin päähän?
-Miksi pitää tietää äänestä onkos siinä kiesissä nyt veekasi vai mikä moottori?
-Miksi teitä ei kiinnosta sukkien väri ja yhteensopivuus housujen tai shortsien kanssa?
-Miksi miehiä ei kiinnosta mitkä kengät tyttö laittaa baariin (voi kyllä, meitä tyttöjä kyllä kiinnostaa mitkä kengät SINÄ laitat!)?

Pojat, jään odottamaan vastauksianne...

No comments:

Post a Comment