Monday, September 26, 2011

huh huh...

Oon ilmeisesti joko tekemistä vailla tai sitten valtavan inspiraation kourissa, kun postaan jo tokan kerran tänään. Tai no, ei tota aamun vanhuuspanikointia voi laskee edes postaukseks, se oli... vuodatus. Mutta siis asiaan asiaan.

Entinen teinirotko on muuttumassa joksi tiukkapiponiuhottajaks ja moraalinvartijaks. Kuinka moni muistaa Vili Vilperin opettajan, Neiti Harakan (vai mikä lie)? No, sellanen musta on tulossa (seniorin lisäks). Koska tänään mä sain melkein slaagin, kun collegepukuuni pukeutuneena poljin (toki rauhallista vauhtia, tien oikeassa laidassa!) himaanpäin ja vastapäisestä koulusta alkoi valua ala-astelaisia pois. Ensin tuli pikkukundit risuineen ja lippiksineen. Ei hätää. MUTTA SITTEN. Mitä ne minikokoset pissaliisat oli ja missä kaikki söpöt lettipäiset pikkuleenat on? Ei mulla ainakaan ala-asteella ollu tapana pukeutua FARKKUMINISHORTSEIHIN KOULUSSA. Oli sillä pikkumisulla jotkut 15 denierin leggarit alla, mutta ei paljoo lohduttanu!

Ja aiemmin mä jo kirjottelinki pikkutypyköiden tavasta puhua netissä. ("Messis Kampis oli kaikki vaim0t, ei miti h0roi ja sit me kuolattii poikien kaa <333"-läpäläpää. Joo-o.) Mutta ei se riitä, pitää näyttääki ala-astelaisena joltain pikkuslutilta. Mun hurjimmat meikkikokemukset ala-asteella oli joku huulikiilto ja ripsari discoon, noilla typyköillä taasen oli varmaan enemmän meikkejä ku mulla! Ihme ettei tullu pummiin röökiä.

Mä muistan, että joskus 10-vuotiaana kyllä kaikki vielä leikki, 12-vuotiaana suurin osa salaa. Juu, noi lapset näytti siltä, että ne ei oo leikkiny sen jälkeen ku eskarireppu vaihtu koulurepuks! Mitä paskaa? Mä leikkisin vieläkin jos ei ois pakko käydä töissä! Ja ainiin, nykyäänhän leluilla ei edes tarvi leikkiä, ne leikkii itekseen. Patteri sisään ja offista onille ni se vetää jotain vitun rallia olkkarin lattialla, sen aikaa lapset voi sit pelata vaikka pleikkaria. HUH HUH!

Miksei lapset vopi olla lapsia? Nykyään hankitaan kakarat yläasteella ja myydään persettä ekana kesätyönä siinä kivasti yläasteen puolivälissä. No nyt meni liian pitkälle, mutta varmaan tajuatte pointin. Mitäs 10 vuoden päästä? Aaa, 7-vuotiaat kävelee koroilla ja seurustelee vakavasti kolmekymppisten liikemiesten kanssa. Vauvoille huulipunaa ja napakoru. Vittu!

Mikä sua vaivaa, maailma!? Mikset anna lapsien olla lapsia?

1 comment:

  1. toi on kyl totta, se on iha järkyttävää nähä ala astelaisii kauheist teinivaatteis ja meikeis!

    ReplyDelete