Monday, September 26, 2011

HOMO?

Multa kyseltiin kannanottoo liittyen homoseksuaaleihin ja oon nyt tässä pari päivää pohtinut kantaani ja mietteitä.
Meinaa mullei oo ollu mitään erikoista ajatusta homoista tai lesboista. Tai heteroista. Sit tuli mieleen, että pitäiskö olla?

Mun mielestä on ehkä hiukan omituista pohtia, että ketä kukaki haluaa seksuaalisessa tai romanttisessa mielessä. Toki jos joku tulee ihan yhtäkkiä kaapista, ihan aavistamatta, voi hetken ihmetellä, mutta ei senkään takia kauheen kauaa tuu haukottua henkee. No mieti ny, jos Jari Sillanpää sanoiski, että hei mä tykkäänki tytöistä. Tai jos ylihetero Esko Eerikäinen ilmoittais haluavansa miestä. Kyl ny hetken löis tyhjää, mutta eipä mua ainakaan kenenkään seksuaalisuus niin paljoo kiinnosta, että yöunet menettäisin.

Mulla kiehahti, ku Aamulehden tekstaripalstalla joku valopää kyseli (en tiedä oliko kyseessä provo vai mitä), että onko homoseksuaalit syntyneet homoseksuaaleina vai valinneet sen myöhemmin. Hän halusi tietää, että "tietäisi miten suhtautua homoihin" tms. Mun teki mieli kysyä, että synnyitkö ite kenties heteroks vai valitsitko sen myöhemmin, vai....?

Ihan kuku joku vois tietoisesti valita seksuaalisuutensa. En mäkään valinnu, että hei mä haluun olla hetero. Sellanen mä oon. Eikös samalla logiikalla pitäis sen lesbouden, homouden tai biseksuaalisuuden olla ihan ihan valmiina ihmisessä? Enkä mäkään joudu selitteleen heterouttani kenellekään, saatikka ilmoittamaan sitä erikseen. Miksi homojen tarvitsee? "Että jos joku ei vielä huomannut gay-tutkansa avulla, että mä olen hintti, moikka, hauska tavata." Toki homot on vähemmistö ja siks jotkut ei osaa suhtautua ko. asiaan, mutta koko seksuaalisuuden kirjo on ollu niin kauan ku ihmisiäkin on ollu ja täällä tallustella! Antiikin Kreikassa ei ollu yhtään tavatonta, että perheenisillä oli poikaystävä hauskanpitoon.

Mutta siis mun pointti on se, että on OUTOA olla sairaalloisen kiinnostunu siitä, kenen kanssa kukakin haluaa elää ja olla yhdessä, harrastaa seksiä ja perustaa perheen. Aivan täysin turhaa jaotella ihmisiä eri lokeroihin sen perusteella. Itseasiassa en tiä turhempaa. Miksei vaan voida olla, kun kenenkään elämää ei pitäis kenenkään homous tai heterous haitata?

1 comment:

  1. tosi hyvä teksti ja tärkeästä aiheesta. Itse olen bi ja hämmästellyt tota samaa juttuu.

    ReplyDelete